The best follower!

Thursday, June 16, 2011

Kisah 2 budak Nakal!


Salam dan hai readers,

Ada kisah 2 budak nakal yang buat Azu tersenyum sendiri..:)

Dua kanak-kanak lelaki, berumur 8 dan 10, adalah terlalu nakal.



Mereka sentiasa bermasalah dan ibu bapa mereka tahu jika berlaku apa-apa kerosakan di bandar mereka, kedua-dua budak lelaki tu mungkin terlibat.

Ibu lelaki mendengar bahawa seorang pendakwah di bandar telah berjaya dalam mendisiplinkan anak-anak, jadi dia bertanya sama ada beliau akan bercakap dengan anak-anaknya. Pendakwah bersetuju, tetapi dia diminta untuk melihat mereka secara individu.

Ibu menghantar anaknya yang berumur 8 tahun pada waktu pagi, manakala abangnya 10 tahun akan berjumpa dengan pendakwah tersebut di sebelah petang. Pendakwah tersebut, seorang lelaki besar dengan suara yang amat dalam, duduk dihadapan budak lelaki 8 tahun itu dan bertanya tegas, "Adakah anda tahu di mana Tuhan kamu, anak?"

Mulut budak itu terbuka luas, tetapi beliau tiada jawapan, duduk diam disana dgn mata terbeliak dengan mulutnya ternganga.

Jadi pendakwah berulang-ulang bertanyakan soalan dalam nada malah lebih berat, "Di mana Tuhan kamu? Sekali lagi, budak itu tidak cuba untuk menjawab. Pendakwah menaikkan suaranya lebih dan menunjukkan jarinya ke dalam muka budak tersebut dan mengulanginya," Dimana Tuhan kamu ?! "

Budak itu menjerit & bergegas ke pintu bilik, berlari terus ke rumah & segera masuk ke dalam almari itu, setelah menghempas pintu biliknya. Apabila abangnya mendapati beliau dalam almari, dia bertanya, "Apa yang berlaku?"

Adik, tercungap-cungap untuk bernafas, menjawab, "Kita berada dalam masalah BESAR kali ini!" "Tuhan tak  ada, dan mereka fikir kita melakukannya!"

Share n Luv from Azu!

Sumber:
Email forwarded to my boss email. tq boss

6 comments:

Unknown said...

haha..method dakwah tu cm tak berape nak kena je

azu said...

ni kisah 2 bdk nakal kt wales,uk. kt msia...cari xjumpa!hehe

Isteri Encek Bard said...

tul kata jijiyu tu

azu said...

mmg xdinafikan..tp 2 bdk nakal tu still in learning progress. still need our best method to teach them how 2 be good...
jiji yu n IEB: tq 4 ur comment.

ghost said...

anak-anak berfikir dengan kondisi mereka sendiri.

azu said...

GW: mmg betul. fikiran,idea n imaginasi budak2 mmg sgt berbeza dgn org dewasa. kna bijak atur method utk bdk2 skrg.

Tabung2 nak travel!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sampingan je