The best follower!

Monday, June 6, 2011

5 Rahsia Mengurangkan Berat Badan

Salam dan hai readers,


Rahsia untuk menurunkan berat badan bukan hanya melihat apa yang ada di piring anda, tapi lihat apa yang ada di gelas anda. Popularnya minuman ringan, jus buah-buahan, dan minuman tenaga yang diisi dengan gula tambahan dan karbohidrat yang boleh membantutkan strategi penurunan berat badan anda. Ini adalah lima cara lazat untuk minum tanpa bungkusan gula!

1. Air

Kita semua tahu yang satu ini, tetapi penting untuk diingat bahawa air adalah pilihan terbaik dan salah satu cara untuk menurunkan berat badan yang berkesan. Apakah kita masih memilih air tin yang sedap, manis dan menyamankan? Fikirkan air membosankan? Cuba tambah hirisan lemon segar, jeruk nipis, mentimun, dan bahkan hirisan tomato untuk menambah rasa tanpa menambah banyak kalori.

2. Jus sayur-sayuran

Baik jus buatan sendiri, dalam botol, atau, jus sayur-sayuran adalah cara terbaik untuk mendapatkan serat dan nutrisi tubuh sebagai bahan bakar berat badan anda. Jika anda dapat mencari berbagai natrium rendah, bahkan lebih baik. Sayuran akan melengkapkan lagi selera untuk kebahagiaan bersama.



3. Teh kurang manis

Teh hijau telah terbukti untuk membantu meningkatkan metabolisme dan mempercepat penurunan berat badan. Cuba yang panas atau ais dengan sedikit madu untuk rendah gula. Jangan lupa teh hitam dan teh oolong, juga! Keduanya diisi dengan antioksidan yang boleh membantu membersihkan tubuh anda dari racun.

4. Hitam kopi

Secangkir kopi pagi yang panas atau kopi ais dapat membantu menggalakkan penurunan berat badan anda dengan memberikan dorongan kafein yang boleh elakkan kelaparan. Selain itu, kopi telah ditunjukkan untuk merangsang thermogenesis, yang memanas tubuh dan meningkatkan metabolisme. Hanya berhati-hati tentang apa yang anda tambah ke kopi anda - tetapkan susu kurang lemak dan sedikit gula.


5. Susu tanpa lemak
Susu merupakan sumber protein yang sangat baik, vitamin D, dan kalsium yang dapat membantu membina otot dan menjaga tulang kuat. Memilih susu rendah lemak atau susu skim untuk semua vitamin tanpa tambahan lemak. Lebih menarik sekiranya tambah sedikit coklat - coklat susu rendah lemak merupakan pilihan terbaik untuk pemulihan otot pasca-latihan.
Selamat Maju Jaya! 
Share n Luv from Azu!
Sumber:

No comments:

Tabung2 nak travel!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sampingan je