The best follower!

Friday, August 19, 2011

Putih Telur yang Menakjubkan!

Salam dan hai readers,

Info kesihatan yang wajib dibaca buat semua. Kadang-kadang kita tak tahu betapa bermaknanya segalanya disekeliling kita sehingga kita membaca artikel ini. Selamat membaca!



Seorang lelaki muda yang menyiram rumput dan membersihkan belukar dengan racun perosak mahu memeriksa kandungan tong untuk melihat berapa banyak racun perosak masih tinggal di dalamnya. Beliau mengangkat penutup dan menyalakan pemetik api lalu wap radang telah hampir melemaskan dan membakar dirinya. Dia melompat dari trak lalu menjerit.

Jirannya yang segera keluar dari rumahnya dengan kebetulan bersama sedozen telur, dengan segera memecahkan telur tersebut, mengasingkan telur putih daripada kuning. Jiran Perempuan yang membantu untuk menyapu putih telur di muka orang muda tersebut. Apabila ambulan tiba dan apabila Pakar Perubatan EMTs melihat lelaki muda itu, mereka bertanya siapa yang telah melakukannya. Semua orang menunjuk kepada wanita yang bertanggungjawab. Mereka mengucapkan tahniah kepada beliau dan berkata: "Anda telah menyelamatkan mukanya." Pada akhir musim panas, orang muda tersebut membawa sejambak bunga wanita itu dan mengucapkan terima kasih kepada beliau. Mukanya seperti kulit bayi.


Ubat terbaik penyembuhan untuk luka terbakar:

Perlu diingat ini rawatan luka terbakar yang dimasukkan ke dalam pengajaran penting oleh anggota bomba mengaplikasikan kaedah ini. Pertolongan cemas terdiri semburan air sejuk di kawasan yang terjejas sehingga panas berkurangan dan berhenti membakar lapisan kulit. Kemudian, disapukan putih telur pada kulit yang terjejas.

Salah seorang daripada wanita terbakar sebahagian besar daripada tangannya dengan air mendidih. Walaupun sakit, dia mengalirkan air sejuk di tangannya, kemudian dipisahkan 2 putih telur daripada yang kuning, menyapunya sedikit dan seterusnya mencelupkan tangannya dalam penyelesaian. Putih telur kemudian kering dan membentuk satu lapisan pelindung.

Beliau kemudiannya mengetahui bahawa putih telur adalah kolagen semula jadi dan yang berterusan semasa atau sekurang-kurangnya satu jam untuk melindungi lapisan atas kulit dengan lapisan putih telur.

Pada waktu petang dia tidak lagi merasakan apa-apa kesakitan dan keesokan harinya agak sukar dia mengesan sebarang kesan terbakar. 10 hari kemudian, luka tidak ditinggalkan sama sekali dan kulitnya telah dapat kembali ke warna asal. Bahagian yang terbakar adalah benar-benar dipulihkan semula.

Terima kasih kepada kolagen dalam putih telur, plasenta yang penuh dengan vitamin.

Maklumat ini diharap dapat membantu semua orang...

Share n Luv from Azu!

5 comments:

Ronaldmohoni said...

Tips yang berguna. Hmm, rasa2 boleh guna keh dengan mangsa simbah asid.

azu said...

pastinya tak boleh pasal putih telur bersifat alkali..simbah asid tu lg takut dr terbakar kan..huh

Asfz said...

thanks for sharing info :)

maszmadi said...

wow!! info yg sgt bgusssss..

azu said...

cik domo & mas: tqvm..info 4 all..share bersama ye!

Tabung2 nak travel!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sampingan je