The best follower!

Wednesday, August 10, 2011

Cara Terbaik Menghapuskan KANSER!

Salam dan hai readers,




Artikel yang sangat baik mengenai KANSER. Azu berkongsi untuk panduan semua dan bukan sahaja untuk bacaan pesakit KANSER ! 


Selepas beberapa tahun memberitahu orang bahawa kaedah Kemoterapi ialah satu-satu CARA SAHAJA UNTUK Menghapuskan KANSER, Johns Hopkins (http://www.jhu.edu/) akhirnya memberitahu Satu Cara Alternatif.

Perkembangan Terkini KANSER dari John Hopkins:

1. Tiap-tiap orang yang mempunyai sel-sel kanser dalam badan. Sel-sel kanser tidak muncul dalam ujian standard sehingga mereka telah didarabkan kepada beberapa bilion. Apabila doktor memberitahu pesakit kanser bahawa sel-sel kanser yang sebelumnya didapati tiada lagi dalam badan mereka selepas rawatan, ia hanya bermaksud ujian tidak dapat mengesan sel-sel kanser kerana mereka belum mencapai saiz yang dapat dikesan.



2. Sel-sel kanser berlaku di antara 6 hingga lebih daripada 10 kali dalam seumur hidup seseorang.

3. Apabila sistem imun orang yang kuat, maka sel-sel kanser akan dimusnahkan dan dicegah daripada membiak dan membentuk tumor.

4. Apabila seseorang mempunyai kanser, ia menunjukkan orang yang mempunyai pelbagai kekurangan pemakanan ... Ini mungkin disebabkan oleh genetik, alam sekitar,makanan dan faktor-faktor gaya hidup.

5. Untuk mengatasi kekurangan pemakanan yang pelbagai, perubahan diet dan termasuk suplemen akan menguatkan sistem imun.

6 .. Kemoterapi melibatkan merebaknya sel-sel kanser berkembang pesat dan juga pantas memusnahkan perkembangan sel yang sihat di dalam sumsum tulang, saluran gastro-usus dan lain-lain, dan boleh menyebabkan kerosakan organ, seperti hati, buah pinggang, jantung, paru-paru dan lain-lain.

7. Sinaran di samping merosakkan sel-sel kanser juga melecur, parut dan kerosakan sel-sel yang sihat, tisu-tisu dan organ-organ.

8. Rawatan awal dengan kemoterapi dan radiasi biasanya akan mengurangkan saiz tumor ... Walau bagaimanapun penggunaan kemoterapi dan radiasi yang berpanjangan tidakmenyebabkan lebih banyak kemusnahan tumor.

9. Apabila badan mempunyai beban yang terlalu banyak toksik kemoterapi dan radiasi sistem imun sama ada terjejas atau musnah, makaorang tersebut lebih terdedah kepada pelbagai jangkitan dan komplikasi.

10. Kemoterapi dan radiasi dapat menyebabkan sel-sel kanser bermutasi dan menjadi kebal dan sukar untuk memusnahkan. Pembedahan juga boleh menyebabkan kanser sel untuk merebak ke bahagian badan yang lain.

11. Satu cara berkesan untuk melawan sel-sel kanser ialah dengan tidak memberinya makan yang boleh menggalakkannya membiak.

Bagaimana KANSER merebak dan membiak? Seterusnya Mengatasinya.

a. Gula ialah Penyumbang KANSER. Dengan mengurangkan gula, ia memotong satu bekalan makanan penting untuk sel-sel kanser. Gula gantian seperti Nutrasweet, atau dibuat dengan Aspartam adalah berbahaya. Menggantikan secara semula jadi adalah lebih baik seperti madu atau cengkih tetapi hanya dalam jumlah yang sangat kecil. Garam mempunyai bahan kimia yang ditambah untuk menjadikan ia berwarna putih. Alternatif yang lebih baik ialah Bragg aminos atau garam laut.

b. Susu menyebabkan badan menghasilkan mukus, terutamanya dalam saluran gastro-usus. Kanser suapan pada mukus. Dengan mengurangkan susu dan menggantikannya dengan susu soya tanpa gula, sel-sel kanser sedang kebuluran untuk membiak.

c. Sel-sel kanser subur dalam persekitaran berasid. Diet berasaskan daging adalah berasid dan ia adalah yang terbaik untuk makan ikan dan ayam sedikit daripada daging lembu atau daging babi. Daging juga mengandungi antibiotik ternakan, hormon pertumbuhan dan parasit yang semua adalah berbahaya terutama kepada orang yang menghidapi kanser.

d. Diet yang dibuat dari 80% sayur-sayuran segar dan jus, bijirin penuh, biji benih, kacang dan buah-buahan yang sedikit membantu meletakkan badan kepada alkali kepada alam sekitar. Kira-kira 20% daripada makanan yang dimasak termasuk kacang. Jus sayur-sayuran segar menyediakan enzim hidup yang mudah diserap dan boleh turun ke tahap normal dalam masa 15 minit dan meningkatkan pertumbuhan sel-sel yang sihat. Untuk mendapatkan enzim hidup bagi membina sel-sel yang sihat perlu lah minum jus sayur-sayuran segar (kebanyakan sayur-sayuran termasuk taugeh) dan makan beberapa sayur-sayuran mentah 2 atau 3 kali sehari. Enzim adalah dimusnahkan pada suhu 104 darjah F (40 darjah C) ...




e. Elakkan kopi, teh, dan coklat yang mempunyai kafein tinggi. Teh hijau adalah alternatif yang lebih baik dan mempunyai ciri-ciri malawan kanser. Minum air yang ditapis, atau ditapis, untuk mengelakkan dikenali toksin dan logam berat dalam air paip adalah yang terbaik. Air suling adalah berasid perlu dielakkan.

f. Daging mempunyai protein yang sukar dihadam dan memerlukan banyak enzim pencernaan. Daging yang dihadamkan akan terus tinggal di usus dan akan membawa pembentukan toksik yang berlebihan toksin.

g. Dinding sel kanser telah meliputi protein yang sukar dicernakan. Dengan menahan atau kurang makan daging akan membebaskan lebih banyak enzim untuk menyerang dinding protein sel-sel kanser dan membolehkan sel-sel pembunuh badan untuk memusnahkan sel kanser.

h. Sesetengah makanan tambahan membina sistem daya tahan (IP6, Flor-ssence, Essiac, anti-oksida, vitamin, mineral, EFA dan lain-lain) untuk membolehkan pembunuh sel-sel badan sendiri untuk memusnahkan sel-sel kanser. Lain-lain makanan tambahan seperti vitamin E diketahui menyebabkan apoptosis, atau kematian sel diprogram, iaitu kaedah badan yang normal untuk melupuskan sel-sel yang rosak dan yang tidak diingini, atau tidak diperlukan boleh dibuang.

h. Kanser adalah penyakit minda, badan dan semangat. Satu semangat yang proaktif dan positif akan membantu melawan kanser dan terselamat. Marah, tidak memaafkan dan tekanan akan meletakkan tubuh ke dalam persekitaran yang tertekan dan berasid. Belajar untuk mempunyai semangat kasih sayang dan memafkan. Belajar untuk berehat dan menikmati hidup.

i. Sel-sel kanser tidak boleh hidup di dalam persekitaran oksigen. Bersenam setiap hari, dan membantu pernafasan yang mendalam untuk mendapatkan lebih banyak oksigen selular peringkat. Terapi oksigen adalah satu lagi cara yang digunakan untuk memusnahkan sel-sel kanser.

(SILA FORWARD KEPADA orang yang anda sayang) Ini adalah satu artikel yang perlu dihantar kepada sesiapa penting dalam hidup anda.

Share and Luv from Azu!

2 comments:

Unknown said...

sekadar perkonsian : pernah sy terbaca satu artikel, bahawa setiap manusia mempunyai kanser.. ttp cara pamakanan kita yg memyebabkan sel kanser merebak :) nice sharing.. kemoterapi bdn langkah pencegahan yg baek.. tetapi perlukan sesuatu untuk miningkatkan sistem imun dlm bdn kita yakni transfer factor. :)

Nuur mutiara said...

ngaa?? Susu boleh menyebabkan badan menghasil kn mukus?? semua susu ke macam tu?? dah la sy suka minum susu, soya tak berapa suka..Err =.=" nyway thanks sharing

Tabung2 nak travel!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sampingan je