The best follower!

Saturday, March 19, 2011

Warna ku Dunia ku

Salam sayang dan hai buat semua!

Pasti kamu semua ade warna kegemaran kan? yup sudah pasti..saya ada banyak warna fav especially PUTIH..semua org kata putih ni suci dan bersih, bagi saya putih melambangkan kebebasan. Kebebasan yang tiada had nya. Bayangkan kita bole mencorakkan segalanya di atas kertas putih tanpa secalit garis pun. Banyak perumpamaan lain, bayi yang lahir umpama kain putih, kita sebagai ibu bapa akan mencorakkan bayi tersebut..baikkah dia nanti, nakal kah dia nnti. siapa yang menduga?



Haa.. tu baru putih..ade byk lg tentang warna putih dari sekilas pandang saya tapi warna lain jgn dilupa. HIJAU. bila mata memandang terbit cahaya hijau dari jauh, timbul kedamaian dalam hati..contohnya kita nampak hutan rimba..sejuk dan mendamaikan, hijau juga teman setia si bunga melantunkan warna hijau menyerlahkan keindahan sang bunga.

Belum lagi saya cerita bab warna BIRU, warna itu terlalu indah. warna langit, warna laut..sungguh tidak ternilai kurniaan Ilahi, subhanallah. ciptaannya yang menggamit hati ini menggengam setia dan kasih di hati, lalu mengenali seseorang jejaka yang kini bergelar suami dan abah pada anak saya. Warna feveret dia jugak, sharing is caring kan?;)

Bersyukurlah atas kurniaannya memberi pelbagai warna dalam kehidupan kita, memberi peluang kita menikmati keindahanNya, merasai sentuhanNya, menggamit kasihNya melalui kesucian cintaNya pada kita...sekalian Manusia! Alhamdulillah.

No comments:

Tabung2 nak travel!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sampingan je